dijous, 17 d’octubre del 2013

Restaurar una taula de manera original

Restaurant una taula de preescolar

Fa un temps passejant per la Fundació Engrunes vam veure una taula de preescolar, era blanca, rodona i la veritat és que no gaire maca, per sort la meva parella que és una artista li va veure possibilitats, i al veure que la venien només per 4€ la vam agafar.

 La forma inicial de la taula era rodona, però amb una serra de calar elèctrica li vaig serrar els laterals, després amb paciència i unes llimes vaig pulir la superfície tallada.
Al centre amb cola blanca hi vaig enganxar una làmina de fusta, i a la resta de la taula excepte les potes li vaig passar un parell de capes de pintura granate per eliminar el color blanc.

Aqui ja van entrar en acció les meravelloses mans de la meva parella, una artista com poques es troben.
Va anar resseguint amb pinzell a mà alçada el dibuix que ja havia fet previament a llàpis.

 Els dibuixos són siluetes de follets amagats entre fulles i flors.

Tota la rotllana la formen diferents follets, fades, plantes, flors i bolets.

És el detall amb pinzell el que fa que la taula esdevingui única i plena de detalls.
Però no es va quedar aquí, encara falta la part central.

La fantasia del gran Tim Burton es fa present en la part central de la taula, ningú diria que era una taula de preescolar, ara és una taula de cafè única i original.

Totes les siluetes queden formant un marc tancat.

I així va quedar després de dues capes de vernís, la taula de preescolar ara és una taula  baixa per a cafè, tè, llegir o el que un vulgui.
Posteriorment vaig agafar una fullola de fusta i la vaig pintar del mateix color granate, amb pintura negre li vaig fer un marc i amb quatre tacs a cada pota li vaig posar un petit prestatget per les revistes a sota.
Animeu-vos a reciclar, reutilitzar i restaurar!!!







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada